czwartek, 30 kwietnia 2015

100 Baby Challenge - Zasady





Zasady The Sims 4 100 Baby Challenge, ustalone przez Ashleigh825 (kliknij link) w mojej interpretacji:

http://forums.thesims.com/en_US/discussion/793168/official-the-sims-4-100-baby-challenge


Cel :
Urodzić 100 dzieci
( w możliwie jak najmniejszej ilości pokoleń)
Zasady :

SIMMAMA
·        Stwórz Sima : kobietę, młodą dorosłą, człowieka. Nazwę ją Simmama (hi hi)
·        Cechy, które wybieramy są dowolne, można Simmamie nadać pomocne cechy w tym wyzwaniu takie, jak: romantyczna, rodzinna a także cechę, która pomóc naszej Simce w uzyskaniu dochodu z hobby, np. kreatywna.

USTAWIENIA GRY
·        Ustawienie długości życia – normalne. Wolna wola - włączona
·        Automatyczne Starzenie "grani" i "niegrani" Simowie – włączone

MODY, KODY
        Pierwotnie (w dniu powstania bloga) wszelkie mody, kody były zabronione. Z czasem, w związku z powstaniem kolejnych grup wiekowych, używanie niektórych modów  kodów uznaję za dopuszczalne. I tak:
  •    dopuszcza się stosowanie modów pozwalających na szybszą naukę dzieci ( zabawki, instrumenty, urządzenia) Przy takim ułatwieniu poziom umiejętności małych dzieci (toddler) musi być osiągnięty do 5 we wszystkich kategoriach
  •       dopuszcza się zastosowanie moda pozwalającego mieć więcej niż 8 simów, pod rygorem: powyżej 8 simów tylko i wyłącznie dla zwierząt (pies, kot, koń)
  •        
    • Dozwolone są natomiast kody resetujące Simów (w przypadku, kiedy są problemy techniczne) a także kody tzw. Budowlane używane w celach twórczych.

ROZGRYWKA
·        Wprowadzamy naszą Simmame do domu przez nikogo niezamieszkałego lub pusta parcelę w ramach funduszy, które otrzymujemy na starcie. W trakcie rozgrywki możemy się oczywiście przeprowadzać w miarę naszych możliwości finansowych.
·        Twoja Simmama nie może podjąć żadnej pracy stałej, jedynym źródłem utrzymania jest przychód z hobby (malarstwo, pisanie, fotografia). Może natomiast prowadzić własną działalność gospodarczą taka jak prowadzenie sklepu czy piekarni.
·        Simmama nie może wyjść za mąż aż do momentu, kiedy zostanie Seniorem. Może jedynie mieć chłopaka, jednak ten nie może przeprowadzić się do naszego domu.
·        Każda kolejna ciąża jest z innym Simem.


·        Można dowolnie korzystać z punktów aspiracji, w tym z nagrody: płodność.
·        Mama może swobodnie opuszczać dom, poruszać się po okolicach. Nie musi zabierać ze sobą wszystkich dzieci (we wcześniejszych wersjach było to zabronione)
·        Kiedy Simmama zostaje Seniorką, jej rolę przejmuje najmłodsza znajdujaca się w tym momencie w domu córka. To ona zostaje Simmamą po uzyskaniu wieku młodej dorosłej.
·        Możesz grać w innych gospodarstwach domowych (np. jednym ze swoich dzieci, które się wyprowadziło. Wtedy jednak należy ustawić w opcjach gry : Auto starzenie się – OFF

DZIECI po aktualizacji : Małe dzieci, Niemowlęta





Na oficjalnej stronie 100 Baby Challenge umieszczono nową zasadę po wprowadzeniu aktualizacji: 100 Baby Challenge:

https://docs.google.com/document/d/1z7DJgxbyViBnE93PEnBHk6iGSjbWOfoit9xiYPMNM6Q/edit#
Toddlers can be aged up when they reach level 3 in all of their toddler skills (including Potty). You are free to keep them in the toddler life stage after that in order to try and achieve level 5 in all skills for the Top-Notch Toddler trait, but it is not required.

Zatem: aby małe dziecko mogło zmienić grupę wiekową musi uzyskać 3 poziom we wszystkich umiejętnościach:
- komunikacja
- myślenie
- używanie wyobraźni
- poruszania się i
- korzystania z nocnika


  • Na moim blogu wprowadzam jednak zasadę: Można zmienić grupę wiekową małego dziecka (todlers) w momencie uzyskania przez niego trzeciego poziomu w trzech umiejetnościach. Jeeli korzystamy z modów ułatwiajacych naukę - wtedy ma zastosowanie punkt: MODY, KODY
  •  Przy grupie wiekowej: Niemowlaki (infant) - ma zastosowanie kalendarz
Pozostałe zasady:

·        Można przyspieszyć urodziny dzieci dopiero po uzyskaniu przez nich najwyższej oceny w szkole. Ta sama zasada dotyczy nastolatków. Niemowlęta muszą dorastać same, zgodnie z grą. Możemy zatrudniać nianię, korzystać z pomocy tatusiów lub dzieci starszych!

·        Nastolatki mogą pracować w niepełnym wymiarze czasu pracy aby pomóc w sytuacji finansowej rodziny.
·        Nastolatki po uzyskaniu najwyższej oceny w szkole mogą wyprowadzić się do SimTaty. 
·            Dzieci, które osiągają wiek młodego dorosłego mogą żenić się/wychodzić za mąż ale wtedy opuszczają dom i zamieszkują u współmałżonka. Mogą też wyprowadzić się do innego domu same.


Gra kończy się w momencie narodzin 100 dziecka!


 Kilka słów od autorki Bloga :
Kochani, w oryginalnym Challenge'u istnieje zapis mówiący o tym, by skończyć go z możliwie, jak najmniejszą ilością rodzicielek (Simmam). Jednak ja, mając na uwadze atrakcyjność rozgrywki skupię się raczej na tym, by życie naszych obserwowanych Simów przebiegało w miarę ciekawie, nie ograniczając się jedynie do porodów, kolejnych tortów i wyprowadzek.
Traktuję moje wyzwanie, jako dobrą zabawę i proszę Was o takie samo podejście. Nie oceniajcie proszę,  pod względem etycznym, czy moralnym. Tak, jak i zasady są raczej ogólnym zarysem moich kolejnych etapów życia simów. 
To moje trzy grosze do całej rozgrywki.

Odc. 43 (klik w obrazek)

http://thesims4100babychallenge.blogspot.com/2015/07/43-kuba-14-i-jeszcze-jeden-mieszkaniec.html


W związku z odcinkiem 43, kiedy to w naszym domu pojawia się niezwykły gość postanowiłam dodać zasady +, które są mojego autorstwa.
 + Zasady mieszkania z Duchem
  • Ducha nie może widzieć (mieć z nim interakcji) dziecko w wieku szkolnym oraz nastolatek. Niemowlęta i dorośli traktują Ducha, jak zwykłego Sima.
  •  Duch nie może chodzić do pracy, jedynie podobnie do SIMMAMY może zarabiać sprzedając wytworzone przez siebie obrazy, książki lub inne dzieła stworzone w ramach hobby.
  • Duch musi mieć swój własny pokój.
  • Aby urządzić pokój Duchowi on sam musi zarobić na łóżko i inne potrzebne mu do wygodnego "życia" rzeczy. Dotyczy to również sztalugi czy komputera, które będą stanowić jego własność (znajdować się w jego pokoju). Wcześniej (zanim zarobi swoje środki) może korzystać z innych sprzętów, musi to robić uważnie żeby nie zostać zauważonym przez dziecko lub nastolatka.
  • Drzwi do pokoju Ducha muszą być zablokowane. Tylko on może korzystać z własnego pokoju.

 

36 komentarzy:

  1. Przecież można mieć najwięcej 8 członków w rodzinie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maksymalna liczba Simów w rodzinie, na aktywnej parceli to 8. Oczywiście można to ominąć modem ale ja nie stosuję tego typu modów. Przy zwiększonej ilości Simów gra wariuje, przynajmniej w moim przypadku. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  2. Czy po poprawnym wykonaniu change-u dostaje się jakąś simową odznakę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, niestety jedynie pozostaje nam własna satysfakcja. Nie mam pojęcia, czy dam radę wykonać tak czasochłonny i mimo wszystko jednostajny w treści challenge, ale jestem dobrej myśli. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Mam pytanko. CO JAK SKOŃCZĄ SIĘ OJCOWIE???

      Usuń
    3. Miałam przez moment taki stan gry, w którym nie generowało mi nowych potencjalnych tatusiów. Wtedy przyszli mi z pomocą Czytelnicy i zrobili dla mnie swoich simów. Pobierałam ich ich do gry z galerii i już! Im więcej dodatków, tym więcej możliwości. Teraz jest ich dużo w grze.

      Usuń
  3. Używam twojej instrukci na moim blogu! http://simslifethesims3.blogspot.de/

    Pozdrawiam
    Weronika
    Sim Life

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, chociaż warto zaznaczyć, że ogólne zasady są autorstwa Ashleigh825. Cieszę się, że przydała się moja interpretacja. Chętnie zaglądnę do Ciebie i pokibicuję Twojej wytrwałości w zaliczeniu tego wyzwania. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. A ja bym chcoała żebys prowadziła ten chalenge na YOUTUBE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od początku zakładałam, że będę prowadzić ten challenge w formie bloga. Jeśli chcesz zobaczyć mój kanał YouTube kliknij w komputer po prawej stronie. Czasami będę wrzucać tam podgląd moich blogowych bohaterów. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Dzięki, bardzo przydatne. Chyba podejmę się tego wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Życzę powodzenia i duuużo wytrwałości ☺

      Usuń
  6. Większość osób robią ten challenge w the Sims 4 a ja jeszcze czwórki nie mam więc da się challenge zrobić na the Sims 2 lub na the Sims 3?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Chyba prościej jest prowadzić to wyzwanie w The Sims 3, niż w The Sims 2. Polecam Ci serię Jenn (XUrbanSimsX) na kanale YouTube, która właśnie w "Trójce" prowadziła 100 Baby Challenge, link : https://youtu.be/gewH9zo8gjo?list=PLUJuPIno-2Jrd2wjT2jcvfJ2uhQkUVkWR
      Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo dobrej zabawy:)

      Usuń
  7. Spoko chcę mieć tą grę ale nie mam wszystkich wymagań
    Czy wiesz jak szybko te wymagania zdobyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie, nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi wymaganiami. Do tego Wyzwania potrzebujesz jedynie gry The Sims 4 a resztę sama prowadzisz podczas gry. Aby gra nie była zbyt nudna wyznaczasz sobie pewne zasady, tak jak te podane w poście i realizujesz Challenge. Pozdrawiam i życzę wytrwałości:)

      Usuń
  8. To jeden z najbardziej nieetycznych wyzwań, jakie widziałam. Z drugiej strony jest tez najbardziej wciagające, bo liczba nowych simow w miescie rosnie zaskakujaco szybko. Zabieram sie za lektury twoich blogow i życzę wytrwalości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Karolinko wiem, niestety zawsze z tyłu głowy mam to, że moja simmamy daje bardzo zły przykład swoim córeczkom! Z drugiej strony jeszcze żadna z córek (oczywiscie z wyłączeniem kolejnej simmamy) nie poszła w jej ślady, więc cóż, chyba tak źle jednak nie jest. Mam nadzieję, że moi czytelnicy mają poczucie humoru i dystans do simowego życia. Życze udanej lektury, pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Dzieciakom nie porawiajom się oceny i nie wiem co mam zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pojawiają się, czy nie poprawiają się? Jeśli nie poprawiają się, to może być to związane z dodatkowymi umiejętnościami, np. motorycznymi albo kreatywnymi. Napisz mi szczegółowo jaki to problem, postaram się pomóc.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Być może nie poszło to dziecko w pobudzonym nastroju do szkoły? Też tak miałam, że umiejętności były już odznaczone ale nastrój nie.

      Usuń
  10. Super ^^ Podejmę się wyzwania ^^ ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki! Zapraszam w piątek na kolejne spotkanie z rodzinką Scott na mój kanał YT. Pozdrawiam!!!

      Usuń
  11. Cześć robie własny challenge lecz go nie nagrywam nie rozumiem jednego jak najmłodzsza z córek czyli młoda dorosła a jak są np 3 młode dorosła to ta pierwsza ? Odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko uzależnione jest od tego, jaki masz ustawiony czas życia Sima. W pewnym momencie nawet kilkoro dzieci może osiągnąć ten sam wiek. Należy pamiętać, że to nie lata tylko przedział czasowy. Najstarsze dziecko zawsze będzie najstarsze i jako pierwsze wkroczy w wiek prawdziwego dorosłego. Takie są Simy!

      Usuń
  12. Cześć, mam zacząć to wyzwanie? Czy to jest fajne? Niedługo przyjdzie mi gra the sims 4 i nie wiem co robić na niej.Może zaczne robić to wyzwanie? Czekam na odpowiedz z niecierpliwością.������������������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyzwanie jest super, tylko realizacja bywa trudna. W którymś momencie dopada nas monotonia tych samych wydarzeń: porody, urodziny, wyprowadzki... Jednak, jeśli dodasz do swojej rozgrywki trochę własnej wyobraźni i obdarzysz swoich Simów indywidualnymi cechami, pragnieniami - to jest to naprawdę udana zabawa. Życzę Ci powodzenia i trzymam kciuki za wytrzymałość:)

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Ale co pobrać? Nie rozumiem pytania. To są zasady, którymi kierujesz się podczas swojej rozgrywki w The Sims 4. Napisz dokładnie z czym masz problem, postaram się Ci pomóc.

      Usuń
  14. Bardzo mi się podoba, że dodałaś zasady do ducha bo ja bardzo lubę grać duchem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam pląsające po domu duszki. Niestety w tym challenge'u zajmują one miejsce i kiedy miałam dużo nieletnich dzieci musiałam z niego zrezygnować... Ale na jakiś czas fajnie było mieć Ninę w domku:)

      Usuń
  15. Mam pytanko do czytelników tego bloga, czy ktoś prowadzi ten chellenge nie publikując go??? Bo nie wiem czy warto.A i pozdrawiam Cię Maikka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pozdrowienia. Wiem od moich Czytelników, że niejeden już próbował prowadzić ten Challenge dla własnej rozgrywki, ale niestety gdzieś tam po drodze najczęściej się zniechęcali. Doskonale to rozumiem. Pewnie sama bym dawno rzuciła realizację tego wyzwania, ale mam moich Czytelników. To Oni wspierają mnie i motywują do dalszej pracy. Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Maikka bardzo fajny vlog. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam:) Chociaż niestety nie znam nawet Twojego imienia...

      Usuń